Konsumenträtt
Vi vill att du är nöjd med oss och vårt elavtal
Kontakta oss om du har frågor, funderingar eller klagomål om ditt elavtal så gör vi vad vi kan för att hjälpa dig.
Ångerrätt
Du har enligt lagen om distansförsäljning rätt att ångra ditt avtal inom 14 dagar. Fyll i den här ångerblanketten och skicka till oss, eller kontakta oss via mejl eller telefon så hjälper vi dig.
Allmänna reklamationsnämnden
Om du inte är nöjd efter kontakt med oss kan du som är konsument kontakta Allmänna Reklamationsnämnden, ARN.
Oberoende rådgivning
Kontakta Energimyndigheten om du önskar information om landets kommunala energi- och klimatrådgivare. Dessa kan svara kostnadsfritt på frågor om uppvärmning, energikostnader, energieffektivisering, transporter, klimatet, statliga bidrag på energiområdet och mycket annat. Du kan även få stöd av din kommuns konsumentvägledare vid klagomål eller om du har råkat i en tvist med ett företag. På Energimyndighetens hemsida hittar du kontaktinfo till din kommuns energi- och klimatrådgivare.
Du kan också kontakta
- Konsumenternas Energimarknadsbyrå för opartisk och kostnadsfri konsumentvägledning inom bland annat el
- Kommunala konsumentvägledare kan erbjuda kostnadsfri och oberoende rådgivning vid klagomål eller tvist
- Konsumentverket för hjälp med konsumentfrågor
- Energimarknadsinspektionen som bedriver tillsyn av energimarknader inom el, naturgas och fjärrvärme
- Sveriges Domstolar för att hitta ett juridiskt ombud om du vill låta pröva en tvist i allmän domstol (tingsrätt).